Про електронний військово-обліковий документ - Професійна допомога юриста
Військово-обліковий документ в електронному форматі, наприклад, у спеціальному мобільному додатку, або у вигляді роздрукованого документа з QR-кодом, має таку ж юридичну силу, як і паперовий варіант. Всі ці формати є еквівалентними за юридичним статусом.
Що таке військово-обліковий документ та чим відрізняється електронна форма від паперової?
Військово-обліковий документ підтверджує, що його власник підлягає виконанню військового обов'язку. Він видається особам, які є призовниками, військовозобов'язаними або резервістами, а також тим, хто був виключений з військового обліку.
Під час мобілізації (крім цільової) представники ТЦК та СП, поліція та прикордонники мають право вимагати від чоловіків призовного віку цей документ разом із посвідченням особи.
Електронний документ - важливі особливості
З 18 червня 2024 року електронний військово-обліковий документ має таку ж юридичну силу, як і паперовий. Щоб отримати електронний документ, необхідно встановити додаток "Резерв+", оновити дані, якщо це ще не було зроблено, або створити PDF-версію документа.
Електронний військово-обліковий документ містить унікальний електронний ідентифікатор у вигляді QR-коду. Важливо, що документ буде дійсним тільки за наявності QR-коду, без якого він не може бути використаний. Якщо QR-код не можна зчитати, документ не вважається підтвердженим.
Термін дії електронного військово-облікового документа не перевищує одного року з моменту його формування.
Паперовий військово-обліковий документ
Військово-обліковий документ також оформлюється та видається у паперовій формі на бланку, затвердженому постановою КМУ від 16 травня 2024 р. № 559. Інформація в цьому документі має відповідати даним, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Якщо це не так, документ вважається недійсним.
Для перевірки відповідності даних можна використовувати:
- електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста;
- районний (міський) ТЦК та СП або його відділ (орган СБУ, розвідувальний орган).
У разі виявлення невідповідностей, громадянин повинен звернутися до ТЦК за місцем військового обліку з письмовою заявою для внесення змін у паперову форму. Якщо громадянин не може особисто пересуватися через стан здоров’я або є недієздатним (що підтверджується документами), заяву може подати особа, що за ним доглядає, або його опікун. Зміни мають бути внесені протягом п’яти робочих днів з моменту реєстрації заяви.
Для внесення змін в електронній формі необхідно скористатися електронним кабінетом (призовника, військовозобов’язаного, резервіста) і звернутися до ТЦК за місцем обліку.
Коли необхідно оновити військово-обліковий документ
Зазначимо, що військово-облікові документи, оформлені до цього часу, залишаються дійсними до отримання нових зразків. Однак є ситуації, коли потрібно оновити документ, зокрема:
- Після внесення громадянина на військовий облік як призовника, військовозобов’язаного або резервіста.
- Якщо призовник, який перебував на обліку до 18 травня 2024 року, ще не отримав новий документ.
- У разі зміни категорії військового обов’язку.
- Якщо в наявному документі немає місця для внесення нових змін.
- Якщо відомості у документі не збігаються з даними в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
- При втраті чи пошкодженні документа.
- Якщо потрібно замінити старий документ на новий зразок.
Актуальні питання - відповіді
Питання
З якого часу електронний військово-обліковий документ має юридичну силу?
Відповідь
З 18 червня 2024 року електронний військово-обліковий документ має таку ж юридичну силу, як і паперовий.
Питання
Як сформувати електронний військово-обліковий документ?
Відповідь
Щоб сформувати електронний військово-обліковий документ, потрібно встановити додаток "Резерв+", оновити дані в системі, якщо цього ще не було зроблено, або можна також створити PDF-версію документа.
Питання
Які вимоги до електронного військово-облікового документа?
Відповідь
Електронний документ має бути дійсним лише за наявності QR-коду. Якщо QR-код не може бути зчитаний, документ вважається недійсним.
Співпраця з платформою 'Консультант' у сфері юридичних послуг
Наші юристи готові надати допомогу в оформленні відстрочки від мобілізації та захистити ваші права. Звертайтеся до нас для отримання консультації, і ми знайдемо найкраще рішення для вашої ситуації. Юридичний маркетплейс 'Консультант' гарантує професійні послуги та індивідуальний підхід до кожного клієнта.
Військово-обліковий документ в електронному форматі, включаючи мобільний додаток або роздрукований документ з QR-кодом, має таку ж юридичну силу, як і паперовий варіант. Обидва формати є юридично еквівалентними і підтверджують виконання військового обов'язку. Електронний документ, який можна отримати через додаток "Резерв+", містить QR-код і діє протягом одного року з моменту формування. Паперовий документ видається на бланку, затвердженому постановою КМУ, і має відповідати даним Єдиного державного реєстру. У разі невідповідностей або втрати документа, необхідно оновити дані через електронний кабінет або звернутися до ТЦК для внесення змін. Військовий юрист онлайн, юрист в умовах війни, переведення до іншої частини, юрист під час військових дій, військовий адвокат, військовий юрист, адвокат для військових, юридична консультація під час війни.