Адвокат з цивільних, податкових, сімейних справ, консультую військові питання
У сучасному світі дуже великий відсоток людей щодня, з метою зручності та економії особистого часу, здійснює придбання товарів за допомогою інтернет ресурсів, на електронних майданчиках.
Купівля товарів в інтернеті – це, як правило, угоди, укладені між споживачем та продавцем (виконавцем) на відстані за допомогою засобів дистанційного зв'язку (електронні комунікаційні мережі, інформаційні мережі та інше).
Захист прав покупців при здійсненні таких угод, у тому числі порядок обміну та повернення, бракованого/недоброякісного товару в інтернеті, врегульований у статті 13 Закону України «Про захист прав споживачів».
Продавець товару зобов'язаний надати покупцю інформацію про товар (основні характеристики товару, ціна, умови оплати та доставки, інформацію про гарантію товару, термін дійсності договору та інше). Характеристики товару зазвичай вказуються в окремому інформаційному розділі про товар на офіційному інтернет-сайті.
Отже, ви оглянули всі умови та опис майбутнього товару, які пропонує продавець, вас все влаштовує та ви вирішили все ж таки придбати відповідний товар. Після того, як ви зробили клік «купити» або «сплатити», ви автоматично приймаєте всі умови оферти і тим самим підтверджуєте вчинення угоди (укладення договору). Даний етап угоди прийнято називати акцептом.
Щодо термінів!
Слід зазначити, якщо ви придбали в інтернет-магазині бракований/недоброякісний товар, то термін повернення зазначеного виду товару обчислюватиметься з того моменту, коли покупець фактично отримав товар у будь-який спосіб доставки.
Припустимо, якщо ви, наприклад, замовили в інтернет-магазині холодильник 05 березня, а у відділенні пошти отримали його 15 березня, то термін починає обчислюватися з наступного дня, який настає після дня отримання товару, тобто з 16 березня. Таким чином, покупець має 14 днів, щоб повернути товар. Вказаний термін триватиме до 29 березня включно.
Усі витрати на повернення товару покладаються на продавця, у тому числі, вони включають і вартість зворотної доставки.
Щодо повернення грошей за сплачений товар неналежної якості, то в даному випадку повернення коштів покупцеві відбувається протягом 30 днів з моменту отримання продавцем вимоги. В цей період покупець має право зберігати товар у себе, поки не буде здійснено перерахування грошей на вказані вами реквізити.
Порада юриста:
- якщо продавець виявився не сумлінним, не повертає вам гроші за товар, навіть після заяви, необхідно звернутися до свого банку з письмовою заявою провести повернення сплачених грошей з вимогою провести розслідування. Зазначений варіант зазвичай дуже дієво працює, якщо продавець виявляється не шахраєм.
Якщо ж сталося так, що продавець – шахрай, то в даному випадку необхідна термінова консультація юриста, який зможе зробити правовий аналіз ситуації. Вам необхідно буде звернутися з письмовою заявою до поліції. У заяві також необхідно просити визнати вас потерпілим за цим фактом, а також просити внести вашу заяву до єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати досудове розслідування за фактом шахрайства. Співробітники поліції протягом 24 годин зобов'язані видати вам витяг з єдиного реєстру досудових розслідувань та пам'ятку потерпілого у кримінальному провадженні.
Після встановлення особи продавця, який виявився шахраєм, збору та перевірки всіх належних доказів буде сформовано обвинувальний акт та закінчена стадія досудового розслідування. Коли обвинувальний акт буде направлено до суду, розпочинається судовий процес.