Закінчую перший курс Державного університету економіки і технологій, на юридичному факультеті. Вже рік консультую клієнтів юридичної клініки, що створена на базі університету. Беру активну участь у проходженні курсів з саморозвитку та підвищення професійного рівня юристів. Прагну постійно опановувати нові знання та закріпляти їх на практиці.
Одним із основних інститутів права інтелектуальної власності є інститут засобів індивідуалізації, ключовим елементом якого безумовно варто вважати торгівельні марки. Під торговельними марками варто розуміти спеціальні позначення, що застосовують для того щоб товари та послуги одних суб’єктів господарювання можна було відрізнити від товарів та послуг інших суб’єктів. Разом з цим, деякі бренди в результаті тривалого їх використання, або ж завдяки якості продукції що ними позначається стають загальновідомими. Із відомістю торговельної марки стають все більшими й ризики її неправомірного використання, недобросовісної конкуренції та інших незаконних дій, які так чи інакше порушуватимуть право інтелектуальної власності, а тому законодавство передбачає механізм захисту таких торгівельних марок надаючи їм статус добре відомих. Із набуттям такого статусу власник отримуватиме ряд преваг, а саме: охорона поширюватиметься як на споріднені товари та послуги, так і на ті, що не мають споріднення з товарами чи послугами, що позначаються добре відомою торговельною маркою, на відміну від звичайної торговельної марки строк чинності якої становить 10 років, добре відома марка охоронятиметься безстроково, а також такий статус виступатиме додатковим інструментом від неправомірних відтворень, імітацій торговельної марки.
Особливості визнання торговельної мари добре відомою:
Як вже було зазначено, даний статус напряму залежить від рівня загальновідомості торговельної марки, а тому його отримання можливе виключно за відповідності законодавчо-встановленим умовам. Відповідно до ст. 25 ЗУ «Про охорону знаків для товарів і послуг» встановлюються наступні доречні фактори за допомогою яких можна встановити чи є торговельна марка добре відомою: рівень відомості, визнання такої торгівельної марки у певному секторі суспільства; слід звернути увагу і на тривалість обсяг або ж географічний район використання та просування (за допомогою реклами, оприлюднення, представлення на виставках та ін.), звернути увагу слід і на тривалість та географічний район проведення реєстрації марки, або ж подання заявок на реєстрацію, враховуються й наявність свідчень про успішне відстоювання прав на таку торговельну марки та загалом цінність, яка з нею асоціюється. При подачі заяви на визнання торгівельної марки добре відомою недостатньо зазначити про вищенаведені фактори, адже необхідно документально підтвердити їх наявність. Наприклад, використання або ж просування торговельної марки можна підтвердити відомостями про різновиди маркування товарів, використання її в рекламах, або ж вжиття будь-яких заходів щодо просування торговельної марки. В свою чергу інтенсивність використання можна підтвердити обсягом реалізації товарів, послуг які позначатися торговельною маркою, відомостями про середню кількість споживачів, а також про обсяги експорту товарів стосовно яких застосовується даний засіб індивідуалізації та ін. Допустимим є проведення опитувань з метою підтвердження відповідності торговельної марки вищезазначеним умовам. Варто зазначити, що визнання торгівельної марки добре відомою не залежить від фату її реєстрації. Отримати статут добре відомої торгівельної марки можна як звернувшись до Апеляційної палати НОІВ, так і в судовому порядку.
Порядок визнання торговельної марки добре відомою Апеляційною палатою НОІВ:
1.Якщо ж власник торговельної марки встановив наявність вищезазначених факторів і бажає визнати її добре відомою, то необхідно подати відповідну заяву до Апеляційної палати НОІВ. Варто зазначити, що заява подається стосовно однієї торговельної марки. До зави слід додати: зображення тієї торгівельної марки, яку необхідно визнати добре відомою, документи, які підтверджують викладене у заяві, а також виписку з реєстру свідоцтв на торгівельні марки. Слід враховувати й те, що за подачу заяви стягується збір.
2.Подана заява підлягає реєстрації в НОІВ, а для її розгляду призначається відповідно колегія. Саме така колегія і буде встановлювати відповідність заяви вимогам законодавства та загалом встановлюватиме підстави для визнання торговельної марки добре відомою. Якщо ж в заяві дотримані всі умови, то її приймають до розгляду а заявнику надсилається відповідне повідомлення в якому мають бути зазначені місце та час проведення засідання.
3.Наступним етапом є проведення засідання за участю заявника. Після розгляду заяви по суті колегія прийматиме рішення про визнання торговельної марки добре відомою. Якщо ж рішення було прийнято із порушенням законодавчо-встановленого порядку або ж заявнику було безпідставно відмовлено у задоволенні заяви, то таке рішення можна оскаржити, звернувшись до суду.
Допомога юриста, що спеціалізується на праві інтелектуальної власності:
Процедура визнання торговельної марки добре відомої є багатостадійною та передбачає правовий аналіз ситуації та аналіз документів, а головне відповідність вищезазначеним факторам. Юрист може знадобитися на будь-якому етапі, починаючи від складання заяви, закінчуючи отриманням рішення. Якщо ж заяву було безпідставно відхилено, то адвокат допоможе оскаржити таке рішення в суді.