Детальніше
Закінчила університет за спреціальністю "Облік та оподаткування", працюю бухгалтером в юридичній установі
Реєстрація бізнесу в Україні
- Як відкрити підприємство в Україні?
- Що потрібно для відкриття компанії в Україні?
- Чи можлива реєстрація фірми онлайн?
Відповіді на дані, та багато інших питань ви отримаєте, прочитавши дану статтю.
Перед реєстрацією підприємства потрібно обрати організаційно-правову форму бізнесу. Адже від вибору організаційно-правової форми суб'єкта підприємницької діяльності залежить початковий етап реєстрації, порядок взаємодії між учасниками, закладається структура бізнесу, вид оподаткування, регулювання конфліктних ситуацій з партнерами, процедура ліквідації та т.д.
Що таке організаційно правова форма?
- Організаційно-правова форма — тип суб'єкта права, що визначає форму здійснювання його господарської діяльності.
- Оптимальними формами для ведення бізнесу в Україні є: фізична особа-підприємець (далі – ФОП) та товариство з обмеженою відповідальністю (далі – ТОВ).
В чому полягає відмінність між даними організаційно-правовими формами та що потрібно для реєстрації кожної з них?
Загалом бізнес в Україні відкрити досить легко. Для цього достатньо паспорт та ідентифікаційний код засновника, і, якщо це реєстрація ФОП, то достатньо заповнити лише реєстраційну форму. Якщо йде мова про створення ТОВ, то крім реєстраційної картки так само потрібно буде розробити статут та протокол загальних зборів про створення такого підприємства. Загалом для того, щоб створити бізнес в Україні, потрібно 2-3 робочих дні. Цього часу достатньо щоб розробити потрібні документи, а також внести відомості про це в реєстр.
- Якщо порівнювати з боку легкості адміністрування, звичайно що тут виграє ФОП, адже він самостійно може вести бухгалтерський облік та юридичну частину і не витрачати кошти на спеціалістів. Якщо це ТОВ, тобто юридичні особи, то зазвичай вже наймають бухгалтера, який буде вести всю звітність та платити податки.
- ФОП має право вільно користуватися коштами від підприємницької діяльності, головне – це сплатити податки. У випадку з ТОВ отримання доходу можливе тільки офіційно через виплату заробітної плати або дивідендів, з яких сплачуються податки.
- ФОП не має можливості мати партнерів. Для ТОВ така можливість присутня.
- Для ФОПа не обов’язковим є відкриття рахунку в банку. Для ТОВ – це обов’язково.
- Якщо дивитись зі сторони закриття – то ФОП легше закрити, для цього потрібне самостійне рішення. Для закриття ТОВ потрібна згода інших засновників товариства, а також складний процес закриття.
- Після вибору організаційно-правової форми, потрібно визначити вид діяльності за КВЕД. Даний код потрібно буде вказати в заяві про реєстрацію.
- Наступним кроком буде визначення системи оподаткування: загальна чи спрощена.
- Після розв’язання всіх питань, консультацій, здійснюється підготовка пакета документів та засвідчується нотаріально.
- Сама реєстрація здійснюється шляхом подання реєстраційних документів реєстратору, отриманням опису документів, отриманням виписки з ЄДР, виготовленням печатки (за необхідності).
Перелік документів для реєстрації:
- Для ФОПа, як згадувалось вище, це паспорт та ідентифікаційний код;
- Для ТОВ - протокол про створення ТОВ, статут, паспорт і картка платника податків керівника, паспорт і картка платника податків засновника, рішення власників юридичної особи про створення ТОВ, виписка з Єдиного державного реєстру (ЄДР), виписка з торгового, податкового, банківського та судового реєстру, документ, що надає інформацію про структуру власності юридичної особи, довіреність.
Також реєстрація бізнесу можлива й онлайн, за допомогою електронно-цифрового підпису (ЕЦП).