Детальніше
Закінчила університет за спреціальністю "Облік та оподаткування", працюю бухгалтером в юридичній установі
Існують випадки, що необхідна зміна керівника юридичної особи .
У даній статті ми розглянемо послідовність дій, коли потрібна зміна директора юридичної особи та як відбувається реєстрація зміни керівника юридичної особи.
Процедура по зміні керівника товариства займає певний час та складається з таких етапів, як:
- загальні збори,
- погодження зміни керівника,
- підготовку пакету необхідних документів, передання їх реєстратору, до органів контролю, банку,
- повідомлення контрагентів, а також призначення нового керівника.
Якщо виникає питання про зміну керівника юридичної особи, обов’язково мають бути зібрані загальні збори та створений протокол цих зборів. У протоколі вказується причина зміни керівника (за згодою сторін, за власним бажанням, закінчення трудового договору та ін.), дата звільнення та дата призначення нового керівника. Якщо нового керівника не знайдено, то на його посаду має бути призначений працівник підприємства, який тимчасово буде виконувати обов’язки керівника. Потрібно зауважити що звільнити одного керівника і призначити іншого в один і той самий день не можна. Коли відбулося узгодження та підписання протоколу, його потрібно завірити нотаріально. Після прийняття рішення про зміну керівника ще діючий керівник видає відповідний наказ про звільнення керівника та прийняття іншого.
Як відбувається зміна керівника, тобто сам процес звільнення одного керівника та прийом іншого?
- Якщо керівник, як і інші працівники, є найманим працівником, то процедура звільнення стандартна, як для будь-якого іншого працівника. Для початку потрібно написати заяву на звільнення, потім видається наказ про звільнення, а також здійснюється остаточний розрахунок. Процес прийняття нового керівника за трудовим договором (контрактом) оформляється у такому самому порядку, як і прийняття інших працівників. Наказ про прийом на роботу видається на підставі рішення уповноваженого органу.
- Наступним кроком після наказу буде внесення змін до Єдиного державного реєстру (ЄДР).
- Для внесення змін в ЄДР потрібно подати державному реєстратору такі документи як, заява про внесення змін до інформації яка міститься в ЄДР, рішення загальних зборів завірене нотаріусом, а також документ, що підтверджує сплату реєстраційного збору.
- Далі подається повідомлення про прийняття на роботу за формою № 1-ОПП.
- Подальшим кроком буде зміна довідки про ЄДРПО в управлінні статистики.
Завершальним кроком буде оформлення в банку нових карток, отримання виписки з ЄДР про зміну керівника, оформлення КЕП (кваліфікований електронний підпис) та отримання права підпису для подальшого розпоряджання коштами підприємства.
Також потрібно повідомити контрагентів про зміну керівника та надіслати нову виписку. Слід зауважити, що отримання КЕП можливе тільки після внесення змін до ЄДР.
Для того щоб все було оформлено правильно, згідно закону та правил, краще звернутись за допомогою до досвідчених юристів або адвокатів. Вони допоможуть правильно оформити всі документи та зареєструвати відповідні зміни у найкоротший термін.