Детальніше
Кабінет Міністрів України вніс зміни до порядків підготовки та атестації науково-педагогічних і наукових кадрів.
Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань підготовки та атестації науково-педагогічних і наукових кадрів».
Як повідомили в Міністерстві освіти і науки України, метою документа є вдосконалення законодавства з питань підготовки здобувачів ступеня доктора філософії та наукового ступеня доктора наук, атестації наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації.
Зміни внесено до:
Порядку затвердження рішень про присвоєння вчених звань (постанова № 656 від 19.08.2015) щодо такого:
- вимоги до наукових публікацій для здобувачів учених звань;
- можливості добровільної відмови від вченого звання.
Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук (постанова № 261 від 23.03.2016) щодо такого:
- спільні освітньо-наукові програми;
- вступні випробування;
- переведення до іншого закладу, якщо поточний не має акредитованої програми;
- право на поновлення на підготовку в закладі.
Порядку присудження та позбавлення наукового ступеня доктора наук (постанова № 1197 від 17.11.2021) щодо такого:
- вимоги до публікацій здобувача та учасників атестації;
- перевірка на плагіат;
- верифікація документів про освіту та наукові ступені;
- уникнення конфлікту інтересів;
- процедура повторного розгляду;
- інформування Нацагентства про скасування рішень докторських рад.
Порядку присудження ступеня доктора філософії (постанова № 44 від 12.01.2022) щодо такого:
- вимоги до публікацій здобувача;
- електронні підписи на документах;
- процедура розгляду скарг про плагіат;
- діяльність комітетів Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
Ухвалення Кабінетом Міністрів України постанови про внесення змін до чинного законодавства у сфері підготовки та атестації науково-педагогічних і наукових кадрів є значним кроком у вдосконаленні системи вищої освіти та наукових досліджень в Україні. Це рішення має на меті підвищити якість підготовки здобувачів наукових ступенів, удосконалити процедури атестації та забезпечити прозорість і справедливість у науково-педагогічній діяльності.
Зміни, внесені до різних нормативних документів, охоплюють кілька ключових аспектів. Перш за все, вони стосуються вимог до наукових публікацій для здобувачів учених звань, що сприяє підвищенню якості наукових досліджень та їхньої відповідності міжнародним стандартам. Крім того, нововведення передбачають можливість добровільної відмови від вченого звання, що забезпечує більшу гнучкість та персоналізацію кар'єрного розвитку науковців.
Значні зміни внесені також до порядку підготовки здобувачів ступенів доктора філософії та доктора наук. Зокрема, введення спільних освітньо-наукових програм та спрощення процесу переведення до іншого закладу освіти у випадку відсутності акредитованої програми є важливими кроками для підвищення мобільності та доступності якісної освіти. Право на поновлення навчання також надає додаткові можливості для науковців, які з тих чи інших причин змушені були перервати навчання.
Постанова також удосконалює процедури присудження та позбавлення наукового ступеня доктора наук. Зокрема, встановлюються чіткі вимоги до публікацій здобувача та учасників атестації, передбачається перевірка на плагіат та верифікація документів про освіту та наукові ступені. Це сприяє підвищенню наукової доброчесності та запобіганню академічним порушенням. Уникнення конфлікту інтересів та можливість повторного розгляду справ забезпечують справедливість та прозорість у процесі атестації.
Зміни в порядку присудження ступеня доктора філософії також включають важливі нововведення, такі як вимоги до публікацій здобувача, використання електронних підписів на документах та процедури розгляду скарг щодо плагіату. Це сприяє не лише підвищенню якості наукових досліджень, але й забезпечує їхню відповідність сучасним технологічним стандартам.
Важливу роль відіграють і комітети Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, діяльність яких регулюється новими змінами. Це дозволяє підвищити ефективність моніторингу та контролю за якістю вищої освіти, що є критично важливим для формування конкурентоспроможної системи освіти в Україні. Можливо, Вас зацікавлять наступні статті:консультація адвокатаконсультація юриста аналіз документів правовий аналіз ситуації письмова консультація перевірка документів юристом юристи документи опомога адвоката онлайн адвокат онлайн юридичний висновок правовий висновок адвоката юрист онлайн
Отже, ухвалені зміни є комплексним підходом до реформування системи підготовки та атестації наукових кадрів вищої кваліфікації, що сприятиме підвищенню якості освіти та наукових досліджень, забезпеченню прозорості та доброчесності в академічній сфері, а також інтеграції української наукової спільноти до міжнародного наукового простору.