Детальніше
Потрібні додаткові дії Комісії для підтвердження відстрочки з причин необхідного догляду за родичем.
Кабмін визначився з деталями видачі відстрочки для опікунів, які потребують додаткових актів на підтвердження догляду.
Для підтвердження факту піклування та надання відповідно відстрочки від військової служби особа призовника має отримати додаткові документи.
Це закон, який визначає рівень догляду за людиною і видається спеціально створеною комісією.
Це передбачено Порядком призову громадян на військову службу під час мобілізації на особливий період, затвердженим постановою Кабміну від 16 травня 2024 року №560.
У цьому рішенні деталізовано мораторій, зокрема, на таких осіб, які здійснюють догляд:
• хвора дружина (чоловік), хвора дитина та/або їх батько чи мати (батько дружини або мати (чоловік)), на думку Міністерства охорони здоров'я України померлу особу (померлу), яка числиться безвісно відсутньою або безвісно відсутньою з нез'ясованих причин, оголошується померлою, якщо вона одна і потребує постійного догляду.
• у батька або матері дружини немає іншого працездатного члена сім’ї, який зобов’язаний здійснювати догляд за дружиною, яка потребує продовження догляду після проходження МСЕК або ЛКК у лікувальному закладі – п.п.9 годин 1 година 23;
• однак за умови, що жодна інша особа не є непридатною для проходження військової служби, і що дотримуються такі положення:
закони, необхідні для їх утримання (якщо ці особи самі мають інвалідність, потребують постійного догляду, перебувають під вартою (крім домашнього арешту), у вигляді обмеження волі чи позбавлення волі; крім періоду відбування покарання) (нагадати).
• згідно з новим законом, у разі відсутності військовозобов’язаних, за вибором особи з інвалідністю І або ІІ групи доглядати за особою з інвалідністю може лише один із військово-зобов’язаних) - стаття 13, ч.1 ст 23;
• член сім’ї інваліда І або ІІ групи, який постійно доглядає за ним (якщо немає члена сім’ї першої групи, або до одного, якщо є сім’я першої групи).
• родичі першого ступеня потребують висновку медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії стаціонарного лікувального закладу.
У разі відсутності родичів першого та другого ступеня норми цього пункту поширюються на членів сім’ї інваліда І або ІІ групи третього ступеня (ст.23, ч.1 ст.14).
Так, у новій постанові зазначено, що військовозобов’язаним, зазначеним у статті 23 частини першої статті 9, 13 та 14 закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», здійснюється догляд (постій-ний догляд) і одержується винагорода за це призначення що немає права отримувати (допомога, надбавки), подати заяву на військовий облік із заявою в паперовому вигляді до районного (місь-кого) ТЦК за місцем перебування або його відділу для розгляду питання про надання відстрочки від військової служби під час мобілізації або в електронній формі, особливо при технічному виконанні електронними службами призову, військової служби та резерву, супроводжується письмовою зая-вою особи, яка потребує догляду або постійного догляду, у довільній формі із зазначенням РНОЦПП, призову Підтверджено, що немає інших осіб (чоловіка/дружини, працездатних дітей), які згідно із законом зобов’язані їх утримувати, або інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані пос-тійно доглядати ТКК району (міста), його відокремленого підрозділу перевіряє наявність таких військовозобов’язаних на війсь-ковому обліку, родинний зв’язок між призовниками та особами, які потребують догляду (довгострокового догляду), наявність чи відсутність призову.
Використовуючи інформацію з Державного електронного реєстру військовозобов’язаних України, Національного національного реєстру реєстру національних ідентифікаційних номерів, військового реєстру інших зареєстрованих/заявлених адрес проживання осіб, які потребують догляду, або заяв-леного/зареєстрованого місця проживання Реєстру населення США та інших інформаційних сис-тем, реєстри та бази даних, включаючи обмін інформацією про реєстрацію місцевих адрес.
Матеріали за результатами тестування будуть надіслані голові органу місцевого самоврядування за місцем проживання особи, яка здійснює догляд, або за адресою визначеного/зареєст-рованого місця проживання.
Якщо відомості, надані в заяві про призов, є суперечливими або неможливо встановити факт здійснення військовозобов’язаним догляду (довготривалого догляду), комісія не розглядає заяву.
Для встановлення факту надання догляду (догляду) військовозобов’язаний для забезпечення догляду (догляду) направляється до голови виконавчого органу сільської, селищної, міської та районної у місті ради з Заявка (за наявності).
Формується за адресою проживання або зазначеною/повідомленою адресою проживання.
Розгляд заяви здійснюється комісією з питань встановлення факту особистого догляду (постійного догляду), склад якої визначається головою виконавчого органу районної у селі, селищі, місті, місті ради.
Адреса місця проживання (якщо вони сформовані) або декларація про призов/адреса реєстрації, з якою подано відповідну заяву.
До складу комісії для встановлення фактів довгострокового догляду (довгострокового догляду) можуть входити депутат місцевої ради, представник виконавчого органу місцевого самоврядування та всього п’ять і більше державних органів.
Комісія по встановленню фактів догляду людини (довготривалого догляду) за результатами своєї роботи складає установчий акт з урахуванням документів, наданих ТЦК району (міста) або його відділами.
Факти про особистий догляд (довгостроковий догляд).
Закон — один із документів, який надається військовозобов'язаним району (міста), його підрозділу для отримання відстрочки від призову на військову службу на особливий період за мобілізацією.
Ми, як і раніше писали про те,що в комісіях (відокремлених секторах), утворених у районах (містах), запропонували відстрочити строкову службу на особливий період під час мобілізації визнати.
Конфігурація така:
• Голова комісії – начальник районного (міського) ТЦК (власного відділу).
• Члени комісії – представники районних організацій, структурних підрозділів (освіти і науки, охорони здоров’я, соціального захисту населення, опіки над дітьми, центрів надання адміністративних послуг), міської державної адміністрації (військової адміністрації).
Комісія розглядає подану заяву та документи, що надійшли, і в разі потреби оцінює законність підстав для надання відстрочки та надає відповідну інформацію, що підтверджує право заявника на відстрочку, заповнюючи заяву в державних органах або використовуючи інформацію з відкритої електронної пошти і зареєструватися.
Комісія зобов’язана розглянути отриману заяву та документ, що підтверджує право на відстрочку, протягом 7 днів з дня їх надходження, але не пізніше наступного дня з дня надходження до органів державної влади інформації щодо звернення.
Такі комітети мають право відмовити у перерві та переглянути свої рішення за певних умов.
Таким чином, ми бачимо про те,що прийняті зміни до чинного закону прийняті з урахуванням змін до вимог часу та введеного воєнного стану в Україні , а також того факту , що був проведений Правовий аналіз ситуації, аналіз документів і проведена перевірка документів юристом і консультація юриста та юридичний висновок.