Детальніше
Навчаюсь на третьому курсі Державного університету економіки і технологій. Спеціалізуюсь на договірному, господарському та корпоративнмоу праві, зокрема, надаю консультації та пишу фахові статті.
Значення КВЕД для бізнесу:
- Під час реєстрації бізнесу необхідно обрати класифікацію видів економічної діяльності (КВЕД) - це основі напрямки діяльності бізнесу, його економічна спрямованість в певних сферах життєдіяльності.
- Такий класифікатор допомагає систематизувати ведення бізнесу в Україні, а також має велике значення на подальшу діяльність бізнесу (звітність, оподаткування).
- На початковому етапі реєстрації бізнесу варто приділити увагу аналізу того, чим буде займатися підприємство та орати один або декілька основних видів діяльності запропонованих у списку КВЕД, що міститься у державному сервісі для визначення кодів видів економічної діяльності.
- Нерідко підприємці неправильно вказують КВЕД, вдаючись до некоректного відображення своєї діяльності, або вибору не того коду, що в подальшому значно обмежує ведення бізнесу.
- Якщо при реєстрації дійсно допустилися помилки, або ж в процесі підприємницької діяльності виникло бажання переорієнтуватися на інший сектор або вид бізнесу, передбачається заміна кодів КВЕД на ті, що в повною мірою відображають економічну направленість підприємства.
Способи заміни КВЕД:
Найпоширенішим та найпростішим є зміна КВЕД через онлайн-платформи, такі як «Дія», або «Онлайн будинок юстиції». Варто зазначити, що для цього необхідно мати електронний цифровий підпис.
Процедура заміни КВЕД для ФОП за допомогою сервісу «Дія» виглядає наступним чином:
- заповнення заяви для отримання послуги та підписування ї електронним цифровим підписом;
- якщо ФОП є платником єдиного податку то сервіс автоматично формує заяву про зміну КВЕД до податкової;
- формування заяви про заміну КВЕД до державного реєстратора. статус якої можна самостійно перевірити в особистому кабінеті громадянина (в сервісі Дія);
- результатом виконаної послуги є повідомлення, що направляється особі на електронну пошту.
Внесення змін до реєстраційних даних можливе і через інший онлайн-сервіс, щ має назву ,,Онлайн будинок юстиції". Заміна КВЕД для ФОП буде виглядати наступним чином: написання заяви із зазначеними особистими даними та змінами, що вносилися, підпис сформованої заяви електронним цифровим підписом та відправлення державному реєстратору; заявнику має прийти лист-підтвердження виконання заяви, що можна перевірити в самому сервісі.
Якщо зміни потрібно внести у реєстраційні дані юридичної особи юридичної особи, то цей процес потребує проведення загальних зборів учасників товариства, де складається протокол, що засвідчує згоду на внесення змін.
- Також обов’язковою є наявність підписів всіх учасників товариства.
- Заяву разом з прикріпленим до неї протоколом необхідно подати до найближчого ЦНАПУ або ж за допомогою вищезазначених онлайн-сервісів.
- Державний реєстратор протягом 24 годин вносить відомості про зміну КВЕД до Єдиного державного реєстру.
- Наступним кроком є отримання відомостей реєстратором від уповноважених органів щодо виконання послуги, та видача Виписки з реєстру, що свідчить про заміну КВЕД. Заявник може самостійно перевіряти відомості у державному реєстрі, шляхом подачі запитів.
- Варто зазначити, що процедура заміни КВЕД передбачає сплату адміністративного збору у розмірі 0,3 прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб ( ст. 36 ЗУ ,, Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань").
- Отже, процедура заміни або додавання КВЕД для юридичних осіб не є складною та ділиться на такі стадії: збір всіх необхідних документів, формування заяви та протоколу зборів учасників, подача документів до ЦНАП або онлайн-сервісів та отримання оновлених відомостей в Реєстрі.
Значення юриста в процесі заміни КВЕД:
Досвідчений юрист зможе проаналізувати економічну спрямованість вашого підприємства та обрати потрібний КВЕД. Юридичні послуги можуть знадобитися при написанні заяви та оформленні протоколу, а особливо якщо підприємець бажає змінювати реєстраційні дані офлайн способом.