юрист, 23-річний досвід роботи у сфері примусового виконання.
У разі порушення прав, свобод чи інтересів під час примусового виконання рішень особи мають право оскаржити дії чи бездіяльність приватного виконавця. Це включає оскарження їхніх рішень і пошук відшкодування за будь-які неправомірні дії.
Реалізація цього права здійснюється відповідно до статті 74 Закону України «Про виконавче провадження».№ 1404.
Сторони, інші учасники та особи суду, який видав виконавчий документ, мають право оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виконавця щодо виконання рішення суду в установленому законом порядку.
Сторони, інші учасники та фізичні особи мають право оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виконавця при виконанні рішень, прийнятих іншими органами, а також рішення приватного виконавця про стягнення основної винагороди, виконавчого провадження. судові витрати та штрафи до відповідного адміністративного суду.
У разі визнання рішень та дій виконавця щодо виконання судового рішення незадовільними передбачено подання апеляційної скарги протягом 10 робочих днів з моменту, коли особі стало або повинно було дізнатися про порушення. їхні права, свободи чи законні інтереси. Так само, у разі прийняття виконавцем рішення про відстрочення проведення виконавчих дій, оскарження може бути подано протягом 3 робочих днів з моменту, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи законних інтересів.
Крім того, важливо повідомити, що відповідно до статті 35 Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень та рішень інших органів» (далі – Закон № 1403), Рада Приватні виконавці України за зверненням учасника виконавчого провадження мають право проводити перевірку діяльності приватного виконавця на відповідність таким критеріям:
Асоціація приватних виконавців України діє статутом.
Кодекс професійної етики, який регулює поведінку приватного виконавця.
На діяльність приватних виконавців в Україні впливають рішення, які приймаються Радою приватних виконавців України та З’їздом приватних виконавців України.
Для перевірки діяльності приватного виконавця в Україні Рада приватних виконавців ініціює проведення перевірки шляхом направлення виконавцю письмового запиту. У такому разі виконавець зобов’язаний надати Раді роз’яснення та копії відповідних документів протягом 15 календарних днів з дня отримання запиту.
Рада приватних виконавців України зобов'язана розглянути подані матеріали на наявність ознак дисциплінарного проступку протягом 30 робочих днів з дня отримання або очікування пояснення приватного виконавця. У разі ненадання пояснень Рада повинна прийняти рішення про подання дисциплінарної скарги щодо приватного виконавця до Дисциплінарної комісії.
Важливо наголосити, що, як зазначено у статті 34 Закону № 1403, контроль за діяльністю приватних виконавців покладено на Міністерство юстиції України. У першому розділі зазначеної статті зазначено, що Міністерство здійснює контроль за діяльністю приватних виконавців шляхом проведення як планових, так і позапланових перевірок відповідно до вказівок, визначених Міністерством юстиції України.
Варто зазначити, що згідно з підпунктом 3 пункту 61 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1403 Міністерство юстиції не покладено на Мін’юст проведення планових та позапланових перевірок приватних виконавців на період дії воєнного стану в Україні. , як викладено в Законі України «Про правовий режим воєнного стану». Але якщо позапланова перевірка приватного виконавця в день введення воєнного стану не проводилася, то Мін’юст проводить таку перевірку в установленому порядку за письмовою заявою учасника виконавчого провадження щодо прийняття рішень. , дії чи бездіяльність приватного виконавця, після призупинення чи скасування воєнного стану.
Після скасування воєнного стану громадяни мають можливість подати скаргу до Міністерства юстиції з вимогою провести ретельну перевірку дій приватного виконавця та вжити відповідних заходів для відновлення своїх прав.
На період дії воєнного стану в Україні, важливо зазначити, що діяльність приватного виконавця може бути тимчасово припинена на термін до одного місяця. Таке призупинення можливе лише за розпорядженням Міністерства юстиції України за поданням керівника відповідного підрозділу, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері примусового виконання рішень. Крім того, цей наказ має бути погоджений не менше п’ятьма членами дисциплінарної комісії та ґрунтуватися на виявленні істотних порушень законодавства у сфері примусового виконання рішень під час виконання професійних обов’язків приватним виконавцем.
Крім того, у разі введення в Україні воєнного стану, якщо постанова чи процесуальний документ, виданий приватним виконавцем у виконавчому провадженні, суперечить вимогам законодавства щодо примусового виконання рішення, він може бути визнаний недійсним за заявою учасника виконавчого провадження або фізичної особи. чиї права були порушені. Таке скасування може бути здійснено керівником структурного підрозділу Міністерства юстиції України, відповідальним за виконання рішення, або його уповноваженою особою, якщо немає відомостей про судовий розгляд між тими самими сторонами з того самого предмета та підстави.
У розділі V Порядку проведення перевірок органів державної виконавчої служби та приватних виконавців, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 22 жовтня 2018 року (наказ № 3284/5), визначено окремі заходи щодо перевірки дотримання приватними виконавців із законодавством під час примусового виконання рішень під час виконання професійних обов’язків в умовах воєнного стану.
Відповідно до пункту 1 розділу V цього Порядку під час дії воєнного стану перевірку додержання приватним виконавцем вимог законодавства під час виконання ним своїх професійних обов’язків покладено на департамент, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері примусового виконання рішень. Ця перевірка проводиться на підставі інформації, отриманої з автоматизованої системи виконавчого провадження.
Крім того, важливо підкреслити, що відповідно до пункту 102 розділу XIII Закону № 1404, який має окрему назву «Прикінцеві та перехідні положення», існує норма, яка надає приватним виконавцям повноваження скасовувати власні постанови чи інші процесуальні документи. (або її частини), виданих під час виконавчого провадження в Україні. Це право може бути реалізоване за заявою особи, яка бере участь у виконавчому провадженні, або за власним бажанням приватного виконавця за наявності поважних та обґрунтованих причин.
Юридичний сервіс «Консультант» надає всі види юридичних послуг у тому числі і юридичні послуги онлайн. Спеціалісти нашого сервісу складуть правовий аналіз ситуації для проведенні процедури санації та допоможуть зібрати необхідні документи та при необхідності супроводять судовий процес.