Детальніше
Працюю юристом з 2015 року.
Дуже часто в господарській діяльності бізнесу виникають ситуації коли партнери не виконують покладених на них обов’язків. Дану проблему можна врегулювати без того, щоб звернутися до суду, тобто мирним шляхом, підготувавши претензію боржнику.
Претензія про повернення боргу – це документ, за допомогою якого фірма може відновити свої права, які були недотриманні боржником. Її форма є довільною. Саме за допомогою такого інструменту як претензія можу бути досудове регулювання конфлікту. Партнери, укладаючи договір передбачають такий пункт як порядок вирішення спорів, в якому вказують, що вони можуть врегулювати спір мирним шляхом через переговори або ж звернувшись до суду. Особа чиї права порушені набуває статусу кредитора, а особа, яка порушила права набуває статусу боржника.
Часто, виникають ситуації коли договір не був укладений, чи був укладений в усній формі. В такому випадку ваш бізнес-партнер має право обрати чи звернутися до вас із претензією чи одразу до суду.
Кредитор має право звернутися до боржника із дня коли він дізнався, що його права були порушені.
Зазвичай, на будь-якому підприємстві є юристи, які готують такі претензії, або ж ви завжди можете звернутися до адвоката. Для того, щоб підготувати претензію для початку необхідно:
- підготувати документи та докази, які підтверджують, що були порушені права кредитора;
- дослідити їх;
- вивчити нормативну базу по цьому питанню;
- визначити, які саме вимоги будуть пред’являтися боржнику.
Вимога про повернення боргу має обов’язкові реквізити:
- дані кредитора (повна назва, юридична або фактична адреса);
- дані боржника (повна назва, юридична або фактична адреса);
- вихідний номер претензії та дата складання;
- викладення тих прав, які були порушені та вимоги;
- докази та посилання на законодавчу базу;
- сума боргу;
- реквізити куди саме перерахувати борг;
- додатки у вигляді документів, вказуються кількість сторінок;
- підпис керівника або ж уповноваженої особи.
Слід зазначити, що доказами про порушення права можуть бути накладна, розписка. Якщо додаєте копії документів, їх треба завірити. Претензія складається у двох примірниках. Один примірник ви залишаєте у вихідній кореспонденції підприємства, а другий надсилаєте боржнику.
Претензія про повернення боргу надсилається поштовим відправленням рекомендованим листом або ж цінним. Також, радимо скласти опис вкладених до відправленого листа документів.
Після того, як боржник отримав претензію він має право розглянути її протягом одного місяця. Боржник розглянувши претензію повинен надати письмову відповідь чи погоджується він з вимогами претензії чи відмовляється від її виконання.
Відповідь на претензію повинна містити:
- дані боржника (повна назва, юридична або фактична адреса);
- дані кредитора (повна назва, юридична або фактична адреса);
- вихідний номер відповіді на претензію та дата складання;
- погодження чи не погодження з претензією;
- при відмові від задоволення вимог претензії, обґрунтовуються причини такої відмови;
- додатки у вигляді документів, вказуються кількість сторінок;
- підпис керівника або ж уповноваженої особи.
Відповідь так само надсилається поштовим відправленням рекомендованим листом або ж цінним. Якщо ж боржник після спливу одного місяця не виконає своїх зобов’язань, ви маєте право звернутись до суду із позовом до господарського суду.
Як бачимо, врегулювання спору у досудовому порядку має ряд переваг серед яких, економія коштів, мирне вирішення конфлікту. Однак, кожна ситуація має свої нюанси. Перед тим, як звернутися до суду завжди необхідно дізнатися причини невиконання своїх зобов’язань кредитором.