Консультант

Юридичні консультації 24/7

Відкрити
image

Фінансовий моніторинг з юридичної точки зору

Вітаю 👋

Мене звати Олександр, я Ваш персональний менеджер. Давайте я Вам допоможу?

image
image
BASE (Базова) 7.72
Реклама
Ланткевич Кирило
Ланткевич Кирило
Юрист
Україна / Дніпропетровська область

i

Час прочитання: 8 хвилин Кількість переглядів: 270
Рейтинг:
0
Дата публікації: 12.09.2023

Навчаюсь на третьому курсі Державного університету економіки і технологій. Спеціалізуюсь на договірному, господарському та корпоративнмоу праві, зокрема, надаю консультації та пишу фахові статті.

Бувають випадки, коли користувачі банківських послуг стикаються з необхідністю підтвердження походження своїх коштів.

  • Варто зазначити, що це є лише одним із елементів комплексу заходів фінансового моніторингу, що являє собою складний механізм, направлений на унеможливлення легалізації коштів, що були отримані незаконним шляхом, або ж спрямовані на фінансування тероризму.
  • Виходячи з міжнародних вимог та стандартів в Україні повинні діяти установи, які б контролювати даний процес і такою установою є Державна служба фінансового моніторингу.
  • Відповідно до чинного законодавства варто розрізняти первинний моніторинг, який проводиться банком, страховим брокером, кредитною спілкою або ж нотаріусом, бухгалтером і т.д. та направлений на ідентифікацію учасників фінансової операції, перевірку достовірності інформації та збір документів, які б підтвердили походження коштів. Наступним видом є державний моніторинг, що забезпечується Національним Банком України, Міністерством юстиції, Національною комісією з питань цінних паперів та Міністерство цифрової трансформації. 

Порогові фінансові операції:

Одним із ключових аспектів, на який направлений фінансовий моніторинг є відслідковування порогових операцій. Порогова операція - це фінансова операція предметом якої є грошова сума, що дорівнює або ж перевищує 400 тисяч гривень. Дана сума може виступати як в національній, так і в іноземній валюті. Варто наголосити на тому, що існують певні ознаки за допомогою яких можна встановити те, чи відноситиметься певна фінансова операція до порогових: 

  1. У випадку, коли одним із учасників операції є громадянин держави-агресора, або держави, що не виконує міжнародні вимоги та не відповідає стандартам щодо ведення фінансового моніторингу. До даної ознаки можна віднести випадки коли учасник фінансової операції має банківські рахунки у вищезазначених країнах.
  2. У разі якщо що учасником фінансової операції є політично значуща особа, тобто людина. що займає важливі державні посади та виступає в операції у статусі фізичної особи. 
  3. Здійснення грошових операцій за кордон (перекази, внесення). В даному випадку не є важливим призначення платежу та статус його ініціатора. 
  4. Об’єктом уваги також витупають будь-які готівкові операції (отримання, перекази, внесення).
  5.  У випадку, якщо один із учасників фінансової операції є електронним резидентом. 

Підозрілі фінансові операції:

Даний тип операцій підлягає фінансовому моніторингу та не залежить від розміру суми яка є його предметом.

Основним критерієм для визначення підозрілості операції - є наявність у суб’єкта первинного моніторингу підозри, або ж підстав для неї та встановлює те, що певна  фінансова операція має на меті фінансування тероризму, або ж проводиться в результаті злочинної діяльності.  

  • Варто зазначити, що для встановлення підозрілих фінансових операцій суб’єкти первинного моніторингу використовують відповідні індикатори, з якими може ознайомитися кожен учасник фінансових операцій.
  • При розробці індикаторів можуть братись до уваги дослідження Держфінмоніторингу, рекомендації від НБУ та власний досвід, адже фінансовим установам дозволено визначати свої критерії підозрілості.
  • Загалом дані індикатори направлені на аналіз поведінки клієнта (учасника фінансової операції), його минулих фінансових операцій та певних видів продуктів (грошові кошти, цінні папери, кредити).
  • Вкрай важливим є те, що у разі наявності даних індикаторів у певних операціях, фінансова установа, як суб’єкт первинного моніторингу, не має можливості одразу пред’являти підозру клієнтові.
  • Для цього необхідно подати до Держфінмоніторингу відповідний висновок в кому детально обґрунтовуватиметься доцільність застосування підозри, що підтверджуватиметься документами, які були зібрані під час перевірок.
  • Варто зазначити, що законодавством наділяє фінансову установу правом отримувати необхідні документи у своїх клієнтів шляхом відправлення запитів. Уповноважена служба на підставі наданих фінансовою установою документів приймає рішення про видачу підозри.

Поради для учасників фінансових операцій:

  • Перши та вкрай важливим правилом, якого слід дотримуватись є ідентифікація кінцевого бенефіціара на предмет відмінності від відомостей, що зазначені в державний реєстрах. 
  • Одразу визначати приналежність контрагента до політично значущих осіб, адже це допоможе підготувати до значно більшого контролю зі сторони суб’єктів фінансового моніторингу. 
  • У разі направлення запитів від фінансової установи про надання необхідних документів, не варто ігнорувати такі звернення, а надавати правдиву та офіційну інформацію.
  • Також варто ретельно проаналізувати індикатори підозрілості, що пропонує НБУ і вже на підставі цього вибудовувати фінансові відносини з вашим контрагентом. 
  • Важливо якісно та комплексно дослідити відомості про контрагента, а особливо на предмет взаємодії з офшорними зонами з чим може допомогти консультація юриста. 

Допомога юриста у разі виникнення проблем з фінансовим моніторингом:

Оскільки за порушення правил фінансового моніторингу передбачаються штрафи досить великого розміру, то юридичні послуги з даного питання є вкрай важливими. Юрист допоможе підтвердити походження коштів, шляхом визначення необхідних для подачі документів та проконсультує з приводу здійснення переказів, та інших грошових операцій, що направлені за кордон за для уникнення безпідставного контролю з боку суб’єктів фінансового моніторингу. 

 

 

 

image
ТОП 10

PRO консультантів

Всі консультанти
PREMIUM 78.02 Топ 1
image

Студенцов Олександр Олександрович

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 68.28 Топ 2
image

Грицай Микола Ігорович

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 60.09 Топ 3
image

Боревич Марія

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 55.46 Топ 4
image

Одинцова Валерія

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 52.65 Топ 5
image

Баладига Сергій

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 51.8 Топ 6
image

Макеєв Дмитро Вячеславович

Юрист Україна / Кременчук
і
PREMIUM 48.33 Топ 7
image

Хижавська Олеся Ярославівна

Юрист Україна / Хмельницька область
і
PREMIUM 39.1 Топ 8
image

Миколаєнко Олена

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 38.9 Топ 9
image

Молчанов Олег Вікторович

Адвокат Україна / Київ
і
PREMIUM 37.33 Топ 10
image

Палагіна Юлія Володимирівна

Юрист Україна / Харківська область
і

Ми перевіряємо кожного фахівця, який реєструється на нашому сервісі та гарантуємо якість послуг.
КОНСУЛЬТАНТ - це прозорий та найбільший рейтинг юристів та адвокатів створений для того, щоб кожен міг обрати найкращого спеціаліста у потрібному місці та у потрібний час.

Рейтинг юристів формується на основі позитивно виконаних замовлень, ваших відгуків, оцінок
та коментарів. Рейтинг неможливо купити: він формується виключно користувачами. Тому, якщо Вам потрібні послуги, консультації або підготовка документів від кращих юристів та адвокатів - можете впевнено довіряти нашим фахівцям!

image
image
Розрахуйте

Вартість послуг

  • Вам потрібен військовий юрист чи адвокат?
  • Ви вже зверталися за юридичною допомогою раніше?
  • Ваше питання пов'язане з документами або договорами?
  • Ви плануєте звернутися до суду найближчим часом?
  • Вам потрібен юридичний супровід угоди (купівлі, оренди тощо)?
  • Чи є у вас офіційні документи, пов’язані з вашим питанням?
image
Адміністрація порталу

Файли cookie та конфіденційність

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookie для персоналізації контенту та аналізу веб-трафіку.