Консультант

Юридичні консультації 24/7

Відкрити
image

Правові особливості використання РРО для ФОП

Вітаю 👋

Мене звати Олександр, я Ваш персональний менеджер. Давайте я Вам допоможу?

image
image
BASE (Базова) 7.72
Реклама
Ланткевич Кирило
Ланткевич Кирило
Юрист
Україна / Дніпропетровська область

i

Час прочитання: 7 хвилин Кількість переглядів: 223
Рейтинг:
0
Дата публікації: 22.09.2023

Навчаюсь на третьому курсі Державного університету економіки і технологій. Спеціалізуюсь на договірному, господарському та корпоративнмоу праві, зокрема, надаю консультації та пишу фахові статті.

Одним із інструментів контролю за здійсненням готівкових та безготівкових операцій у сферах торгівлі та не тільки - є реєстратор розрахункових операцій (далі РРО).

  • Загалом він являє собою пристрій, що дозволяє вносити відомості про надані послуги чи реалізований товар, операції, що передбачають видачу готівкових коштів, або ж приймання готівки.
  • РРО може функціонувати у вигляді контрольно- касового апарату, комп’ютерно-касової системи, або ж електронного таксометра.
  • Вищеперелічені пристрої повинні бути належним чином встановленими, зареєстрованими та опломбованими, а за порушення порядку функціонування РРО передбачається накладення штрафу, тому вкрай важливим є послуг юриста для бізнесу. 

Особливості встановлення та реєстрації РРО:

Чиним законодавством передбачений обов’язок підприємців у сфері громадського харчування. торгівлі та наданні послуг використовувати РРО з метою фіксації проведення готівкових операцій, незалежно від форми їх здійснення (готівкова чи безготівкова).

  • Вкрай важливою умовою функціонування РРО є можливість роздруковувати документи, що підтвердили б здійснення операцій.
  • Варто зазначити, що обов’язок встановлення РРО стосується не всіх суб’єктів господарювання, а тільки ФОП на другій, третій та четвертій групах, а також ФОП, що ведуть свій бізнес на загальній системі оподаткування.
  • Поряд з цим підприємці на загальній системі оподаткування, платники ПДВ та ті, що здійснюють торгівлю ризиковими товарами забов’яані вести облік товарних запасів і реалізовувати виключно ті товари, які зазначені в обліку.

Необхідно наголосити на тому, що від ведення даного обліку звільняються ФОП, що сплачують єдиний податок, окрім тих, що займаються продажем ювелірних виробів ліків та дорогоцінного каміння.

  • Вже після придбання РРО необхідно укласти договір про його технічне обслуговування з відповідним центром. Наступним важливим аспектом є проведення його реєстрації.
  • Варто зазначити, що зареєструвати можна не всі пристрої, а виключно ті, що віднесені до відповідного реєстру, виходячи з конкретної моделі та програмного забезпечення.
  • Для того щоб зареєструвати РРО необхідно звернутися до місцевого органу Державної фіскальної служби за місцем обліку бізнесу та подати заяву за встановленою формою та всі необхідні документи.
  • Вже протягом двох днів реєструючий орган повинен прийняти рішення щодо проведення реєстрації, результатом якої є видача Довідки про резервування фіскального номера.
  • Якщо ж розрахунковий пристрій не буде встановлений, то законодавством передбачається юридична відповідальність у вигляді штрафу, що одорівнює 100% від вартості товарів, які були реалізовані або послуг, що були надані без використання РРО, а якщо порушення буде допущене вдруге сума штрафу збільшиться до 150% від вартості реалізованих товарів чи наданих послуг. 

Перевірки контролюючих органів: 

  • Відповідно до ст. 75 ПКУ контролюючі органи в особі Держаної податкової служби мають право на проведення камеральних, документальних, фактичних та виїзних або невиїзних перевірок.
  • На час дії воєнного стану встановлюється мораторій на їх проведення, але вже з 1 жовтня 2023 року відповідно до прийнятого законопроекту, даний мораторій знімається не проведення документальних перевірок.
  • Якщо ж наявні відомості про можливі порушення порядку здійснення розрахункових, або ж ведення касових операцій, то бізнес може стати об’єктом перевірок.
  • Документальні перевірки здійснюються на предмет дотримання норм законодавством та проводяться шляхом аналізу податкових декларацій, фінансової та статистичної звітності.

В залежності від форми здійснення, перевірки поділяються на: планові, позапланові,  виїзні та невиїзні.

  1. Планові перевірки проводяться на підстав затвердженого плану- графіку. 
  2. Позапланові проводяться виключно  виходячи з наявності відомостей про порушення норм податкового чи іншого законодавства, або ж неподання необхідних декларацій та звітності, без завчасного повідомлення про їх проведення суб’єкта господарювання.
  3. Виїзні та невиїзні, відрізняться місцем їх проведення, адже в першому випадку перевірка проводитиметься за місцем реєстрації бізнесу, а в другому - безпосередньо в органі податкової служби.

В будь-якому разі суб’єкт господарювання має право на ознайомлення з підставою проведення перевірки. 

Допомога юриста у встановленні та реєстрації РРО: 

Бізнес-юрист допоможе забезпечити  не тільки правильне проведення всіх розрахункових операцій у відповідності до законодавства, але й гарантує належну реєстрацію відповідних пристроїв та захист інтересів бізнесу під час проведення перевірок контролюючими органами. Податкове законодавство має досить велику кількість тонкощів та особливостей, а тому юридичний супровід бізнесу з цих питань є рекомендованим. 

 

 

image
ТОП 10

PRO консультантів

Всі консультанти
PREMIUM 78.02 Топ 1
image

Студенцов Олександр Олександрович

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 68.28 Топ 2
image

Грицай Микола Ігорович

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 60.09 Топ 3
image

Боревич Марія

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 55.46 Топ 4
image

Одинцова Валерія

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 52.65 Топ 5
image

Баладига Сергій

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 51.8 Топ 6
image

Макеєв Дмитро Вячеславович

Юрист Україна / Кременчук
і
PREMIUM 48.33 Топ 7
image

Хижавська Олеся Ярославівна

Юрист Україна / Хмельницька область
і
PREMIUM 39.1 Топ 8
image

Миколаєнко Олена

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 38.9 Топ 9
image

Молчанов Олег Вікторович

Адвокат Україна / Київ
і
PREMIUM 37.33 Топ 10
image

Палагіна Юлія Володимирівна

Юрист Україна / Харківська область
і

Ми перевіряємо кожного фахівця, який реєструється на нашому сервісі та гарантуємо якість послуг.
КОНСУЛЬТАНТ - це прозорий та найбільший рейтинг юристів та адвокатів створений для того, щоб кожен міг обрати найкращого спеціаліста у потрібному місці та у потрібний час.

Рейтинг юристів формується на основі позитивно виконаних замовлень, ваших відгуків, оцінок
та коментарів. Рейтинг неможливо купити: він формується виключно користувачами. Тому, якщо Вам потрібні послуги, консультації або підготовка документів від кращих юристів та адвокатів - можете впевнено довіряти нашим фахівцям!

image
image
Розрахуйте

Вартість послуг

  • Вам потрібен військовий юрист чи адвокат?
  • Ви вже зверталися за юридичною допомогою раніше?
  • Ваше питання пов'язане з документами або договорами?
  • Ви плануєте звернутися до суду найближчим часом?
  • Вам потрібен юридичний супровід угоди (купівлі, оренди тощо)?
  • Чи є у вас офіційні документи, пов’язані з вашим питанням?
image
Адміністрація порталу

Файли cookie та конфіденційність

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookie для персоналізації контенту та аналізу веб-трафіку.