Недавно нашей команде задали вопрос: “Добрий день. Купили пральну машину, вдома виявили що не справна. Як тепер її поміняти на нормальну? В магазині сказали писати заяву на обмін товару, як вона пишеться? Без заяви сказали не поміняють. Якщо взагалі не будуть міняти то куди звертатися за захистом прав споживачів?”
Мы хотим поделиться ответами наших специалистов:
Консультант #71
На підставі статті 8 Закону України "Про захист прав споживачів" ви маєте право або обміняти несправний товар на аналогічний, або вимагати повернути гроші. Заява на обмін товару (повернення грошей) пишеться в довільній формі. Головне зазначити у заяві назву компанії, якій належить магазин, вказати, коли була придбана пральна машина та що несправність була виявлена відразу після покупки. Наприкінці послатись на статтю 8 Закону як підставу обміну товару. Заяву надрукувати у 2х примірниках, підписати, поставити дату підписання, та віднести у магазин. 1 примірник ви вручаєте менеджеру магазину, на іншому вам розписуються про отримання та ставлять дату отримання. Якщо відмовляться прийняти заяву - надсилайте її на адресу компанії-власника магазину цінним листом з описом вкладення. Після отримання заяви товар вам помвняють. Якщо обмінювати товар або повертати гроші відмовлять - подавайте скаргу до відділу Держпродспоживслужби. Оформити скаргу вам допоможуть фахівці цієї служби.
 
Консультант #107
Доброго дня, дійсно, для обміну товару слід направити в магазин претензію щодо неякісного товару або заяву про повернення в строк до 14 днів товару без пояснення причини, що визначено законом України про захист прав споживачів. Якщо термін 14 днів минув пишіть претензію щодо продажу неякісного товару в довільній формі де вкажіть обставини придбання товару, день, час, місце. Вкажіть про вид несправності та попросіть замінити товар на аналогічний. Пишеться у довільній формі, проте обов’язково вкажіть свої дані та дані магазину. Якщо магазин відмовляться задовольнити вашу вимогу то можна поскаржитися в держпродспоживслужбу. Також можете звернутися до суду із позовною заявою про захист прав споживача. В переважній більшості, за доведеності вини магазину суд стає на бік споживача. Можете попросити відшкодування за доставку пошкодженого товару та моральну шкоду
 
Консультант #142
Добрий день. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків товару Ви маєте право розірвати договір купівлі - продажу товару та вимагати повернення коштів за товар, або вимагати заміни товару на такий самий або аналогічний з числа наявних у продавця. Зразки заяв повинні бути у продавця, або подивіться в інтернеті. Заява пишеться у довільній формі. До заяви додаються копії розрахункового документу на придбання товару, тех.паспорту. Завжди зберігайте другий примірник заяви у себе. Якщо будете віддавати заяву наручно, то вимагайте, щоб на другому (Вашому) примірнику продавець залишив відмітку про отримання заяви. При направленні поштою - бажано направляти цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. У випадку відмови продавця виконати Ваші вимоги щодо заміни товару, звертайтеся до Держпродспоживслужби. Лінк для електронного звернення http://consumer.gov.ua/appeal . Крім того, для захисту своїх прав Ви маєте право звернутися до суду.