
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
В умовах воєнного стану наш законодавчий орган продовжує активно працювати.
- Так, нещодавно Верховною Радою України було зареєстровано законопроект 10312, який миттєво став актуальною темою для обговорень серед адвокатів та осіб, які планують ними стати.
- Мова йде про проект, який передбачає внесення змін до чинного законодавства в сфері адвокатури.
- Так, депутати пропонують внести зміни, що стосуються рівня освіти для осіб, які планують займатися адвокатською діяльністю.
- Про це поговоримо більш детальніше. Наша письмова консультація допоможе більш детальніше зрозуміти суть нового законопроекту.
- А у разі виникнення питань, звертайтеся до юридичного маркетплейсу «Консультант», де фахівці в галузі права допоможуть Вам вирішити будь-які юридичні питання.
Отже, проектом закону пропонується змінити підходи до того, хто може бути адвокатом.
- Так, згідно такого проекту запропоновано, що аби стати адвокатом, фізична особа повинна мати вищу освіти, але виключно за ступенем магістра, а не спеціаліста, та на основі ступеня бакалавра права.
- Крім того, така особа повинна володіти державною мовою певного рівня і стаж роботи в правовій галузі не менше 2 років.
- Також аби стати адвокатом згідно нового законопроекту слід скласти кваліфікаційний іспит та пройти відповідне стажування, скласти адвокатську присягу і отримати свідоцтво, яке дає право на зайняття адвокатською діяльністю.
Однак, слід сказати про те, що на ряду із цими подіями вже Національною асоціацією адвокатів України було висловлено певну думку з цього приводу.
- Так, зазначили, що в певних випадках гарні нові ідеї, які слід запроваджувати на законодавчому рівні, можуть бути втіленими в проекти закону із певними вадами техніки нормотворення.
- Як наслідок, після ухвалення даних законів може потягнути проблеми застосування таких норм в майбутньому.
- Це може бути і проблеми із неоднозначним розумінням норм, які по-різному виражені в різних законах, це і судові суперечки, і інші питання, які будуть потребувати багатьох роз’яснень.
- Така проблема стосується і даного проекту закону 10312.
Так, комітет НААУ визначив, що пропонується в вимогу до набуття статусу адвоката внести вимогу щодо здобуття не «повної вищої освіти», а «здобуття вищої освіти за ступенем освіти магістра». Таким чином НААУ нагадали про норму статті 6 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», де визначено, що повною вищою юридичною освітою вважається така освіта, яка була здобута в Україні чи за її межами, в визначеному законом порядку.
Таким чином НААУ нагадали про те, що нові норми законопроекту мають відповідати саме нормі даної 6 статті зазначеного вище закону, а визначення «обов’язкового ступеню магістра» для зайняття адвокатською діяльністю суперечать і галузевому законі в сфері адвокатури і навіть торкаються норм сфери вищої освіти.
Зважаючи на це, комітет адвокатури пропонує повернути такий законопроект на доопрацювання, та включити такі норми до нього, які вже визначені Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» і не створюють колізій між нормативно-правовими актами.