
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
В сучасних умовах життя доволі часто громадянам України доводиться відновлювати свої порушені права в різних юридичних сферах. Так, одним з варіантів повідомити про такі правові порушення є направлення звернення (скарги) до уповноважених органів вищої влади, які є компетентними в певній сфері суспільно-правових відносин. Про це і поговоримо в даній статті.
Так, відповідно до вимог чинного законодавства в сфері звернень громадян особливу роль відіграють електронні звернення, що є достатньо зручним інструментом аби заявити про свої порушені права.
Однак варто звернути увагу на певні правові особливості та вимоги з цього приводу.
Отже, законодавством визначено, що таке електронне звернення має бути адресоване для органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які мають відповідні повноваження з порушених в скарзі вимог. Таким чином і звернення повинно бути адресоване на їх пошту (електронну).
Слід сказати, що такого роду електронне звернення може бути направлено і в письмовому і в усному вигляді. Так, усне можна направити через телефонний зв'язок. До прикладу за допомогою гарячої лінії або спеціальних телефонних контактів. Хочемо зауважити, що юрист маркетплейсу “Консультант” може надати ВАм допомогу у таких питаннях, як: переговори, підготовка договору, мирова угода, або якщо кредитор чи колектор всіляко вдаються до порушення Ваших прав. Саме тому такі юридичні фахівці знаються в різних галузях правових сфер.
Натомість письмову скаргу варто буде направити за допомогою Інтернет-мережі (зокрема через заповнену відповідну форму чи поштову електронну скриньку).
У такому електронному зверненні обов’язково повинно бути зазначені такі дані, як:
- ім’я, по-батькові та прізвище заявника;
- його місце проживання чи реєстрації;
- викладення суті питання – скарги на дії органу чи особи тощо;
- підписання та дата звернення.
Також слід сказати і про те, що електронне звернення не вимагає обов’язкового застосування електронного цифрового підпису, але потрібно вказати поштову електронну адресу.
Звертатися зі скаргою громадяни можуть також до громадських об’єднань, установ, підприємств чи організації всіх форм власності а також до засобів масової інформації. Також можна і звертатися до тих посадових осіб, які мають відповідні обов’язків (функціональні).
Така електронна скарга повинна бути розглянута протягом 30 робочих днів (місяць) з моменту отримання скарги. У разі, якщо така скарга не має на меті додаткового вивчення обставин справи, то така скарга може бути розглянула або невідкладно або на протязі п’ятнадцяти робочих днів від моменту їх отримання.
Однак правова позиція визначає, що іноді трапляються випадки, коли такі скарги можуть бути розглянутими і довше, до прикладу, якщо питання порушеного права є доволі складним, то скарга може розглядатися більше місяця, але такий строк не повинен перевищувати 45 днів.
Крім того, відповідь за результатами розгляду скарги повинна бути направлена заявнику на ту електронну адресу, яка була зазначена в зверненні, а у разі, якщо заявник забажав отримати паперову копію відповіді, то орган чи уповноважена особа повинні направити такий документ на поштову адресу особи, яка зверталася.