Детальніше
юрист, 23-річний досвід роботи у сфері примусового виконання.
Перетворення приватного підприємця на товариство з обмеженою відповідальністю.
Якщо фізична особа займається підприємницькою діяльністю та офіційно зареєстрована як неюридична особа - підприємець відповідно до статті 58 ГК України, вона вважається суб'єктом підприємницької діяльності відповідно до норм, визначених статтею 128 Господарського кодексу України.
Утворення суб'єктів господарювання, як зазначено у статті 56 ГК, може відбуватися шляхом перетворення одного підприємства в інше.
Трансформація — це зміна організаційно-правової структури підприємства, що призводить до його припинення та передачі всіх активів, прав і обов’язків новому суб’єкту господарювання. Згідно зі статтею 51 Цивільного кодексу України та роз’ясненням Мін’юсту від 14 січня 2011 року щодо застосування законодавства до фізичних осіб, які займаються підприємницькою діяльністю, застосовуються також нормативно-правові акти, що регулюють господарську діяльність юридичних осіб. фізичним особам-підприємцям, якщо інше не встановлено законом або характером відносин. Отже, рішення про перепрофілювання має бути прийняте фізичною особою-підприємцем у письмовій формі та підписано ним.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» установчим документом товариства є статут. Перший варіант статуту обов'язково повинен бути підписаний усіма членами організації з нотаріальним засвідченням справжності цих підписів. Необхідні відомості, які повинні міститися в статуті товариства, детально викладені в ч. 5 зазначеної статті.
Офіційне визнання державою створення або припинення юридичної особи, яка не має такого найменування, є державною реєстрацією суб’єктів підприємницької діяльності, як зазначено у п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».
Перелік документів, необхідних для державної реєстрації юридичної особи, визначено статтею 17 Закону № 755-IV.
Відповідно до п. 2 ст. 17 Закону № 755-IV фізичні особи, які подають заяву про реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю, мають можливість обрати спрощену систему оподаткування. Для цього їм необхідно подати заяву із зазначенням переваги спрощеної системи оподаткування, а також реєстраційну заяву про добровільне включення платником податку на додану вартість (або заяву про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій). .
Після надходження документів розгляд та опрацювання подання про державну реєстрацію та інші процедури реєстрації юридичних осіб, визначені ст. 26 Закону № 755-IV, проводяться оперативно протягом 24 годин.
Після оцінки результатів перевірки державний реєстратор приймає рішення про продовження реєстрації, припинення розгляду документів або відмову в державній реєстрації. Вичерпний перелік підстав, за яких державний реєстратор зупиняє розгляд поданих документів, визначено статтею 27 Закону № 755-IV.
Процес розірвання завершується протягом 24 годин з моменту отримання документів. Розгляд та оцінка документів призупиняється на максимальний період 15 днів після дати призупинення.
Підстав для відмови у державній реєстрації є декілька, зокрема: відсутність у особи, яка подає документи, на це повноважень, наявність в Єдиному державному реєстрі рішення суду про заборону вчинення реєстраційної дії, наявність питань, що спричинили затримку розгляд документів не вирішено, якщо документи суперечать вимогам Конституції та законів України, якщо порушено законний порядок створення юридичної особи, якщо найменування юридичної особи не відповідає вимогам законодавства, а якщо засновник або учасник юридичної особи пройшов державну реєстрацію припинення іншої юридичної особи внаслідок її ліквідації. Додаткові підстави для відмови містяться у статті 28 Закону № 755-IV.
Встановивши відсутність поважних причин для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації, державний реєстратор проводить реєстраційні процедури шляхом внесення відомостей до Єдиного державного реєстру. Після виконання цих дій формуються витяги з реєстру, які оприлюднюються на порталі електронних сервісів. За бажанням заявника може бути надана друкована копія витягу, скріплена підписом та печаткою державного реєстратора.
У разі незадоволення рішеннями, діями чи бездіяльністю державного реєстратора особи мають можливість оскаржити ці питання через Міністерство юстиції України та його територіальні органи або звернувшись до суду, як зазначено у ст. . 34 Закону No 755-IV.
Друга частина зазначеної статті висвітлює повноваження Міністерства юстиції та його регіональних управлінь щодо розгляду скарг. Особи мають право подати апеляційну скаргу до Міністерства юстиції України та його територіальних органів протягом 60 днів з дня прийняття оскаржуваного рішення або з дня, коли їм стало або могло дізнатися про порушення їх права внаслідок дій чи бездіяльності державного реєстратора (як зазначено у ч. 3 ст. 34 Закону № 755-IV).
Частина 5 зазначеної статті визначає необхідні критерії для скарги. Офіційною датою подання визначається день фізичного надходження скарги до Міністерства юстиції України або його територіального органу.
Після ретельного розгляду скарги Міністерство юстиції України та його територіальні органи ретельно обмірковують і приймають обґрунтоване рішення про відмову в задоволенні скарги або її часткове чи повне задоволення.
Частиною 8 ст. 34 Закону № 755-IV є підставою для відмови у задоволенні скарги.
У разі відмови територіального органу Міністерства юстиції України у задоволенні запиту є два варіанти оскарження: безпосередньо до Міністерства юстиції або через суд. Якщо Міністерство юстиції України відмовить у задоволенні клопотання, єдиний вихід – через суд.
Після завершення розгляду скарги Міністерство юстиції України та його територіальні органи мають повноваження прийняти обґрунтоване рішення щодо порядку розгляду скарги. Рішення, прийняте за результатами розгляду скарги, негайно повідомляється скаржнику протягом 3 робочих днів з дати його отримання. Отже, цей етап може призвести до можливого припинення діяльності фізичної особи-підприємця.
Юридичний сервіс «Консультант» надасть фахові юридичні послуги для бізнесу. Адвокати та юристи здійснять кваліфікований юридичний супровід бізнеса, та допоможуть підготувати юридичну особу до приєднання, а також нададуть допомогу при підготовка договору або підготовка контракту для приєднання, здійснять перевірка контрагента, тощо.