юрист, 23-річний досвід роботи у сфері примусового виконання.
Особи, що притягуються до відповідальності за порушення веденні військового обліку:
- -Керівник підприємства, організації чи установи;
- Працівник, якому доручено вести військовий облік.
Важливо визнати, що у випадках оскарження осіб щодо накладення штрафу позивач часто стверджує, що вони не є посадовими особами, які можуть бути притягнуті до відповідальності за статтею 210-1 Кодексу про адміністративні правопорушення.
Тобто в цьому типі судового позову суди спочатку визначають, чи має відповідна сторона повноваження щодо організації та ведення військового обліку в корпорації.
Доречною є також дискусія щодо можливості залучення фізичної особи-підприємця до виконання адміністративних обов’язків та порушення правил військового обліку. У зв’язку з цим визнаємо, що Закон України «Про військовий обов’язок і військову службу» та Наказ не містять норм, які зобов’язують фізичних осіб вести військовий облік.
Визначення протиправних дій
- У випадках, коли дії посадових осіб оскаржуються, суди повинні визначити, чи було доведено, що TCC або SP порушили окремі закони щодо оборони, мобілізаційної підготовки та мобілізації, зокрема статтю 3. Крім того, є випадки, коли ПКУ та ПП не визначають протиправні дії, які є адміністративним правопорушенням, та норми, які вони порушують.
Вивчивши нещодавню поведінку суддів у цьому типі справ, можна зробити висновок, що суди зазвичай оцінюють, чи:
- дійсно, ТКК та СП продемонстрували порушення конкретних правил оборони, мобілізаційної підготовки та мобілізації.
- чи правильне рішення про накладення штрафу описує специфіку адміністративного злочину з посиланням на відповідні пункти процесу.
У зв’язку з цим Восьмий апеляційний адміністративний суд у своїй постанові від 21 лютого 2024 року у справі № 456/3088/23 зазначив це рішення, оскільки ТКС та СП не роз’яснили, що мається на увазі під правопорушенням, вони також не вказав, які саме норми порушив працівник у процедурі. При цьому суд пояснив, що в матеріалах справи не встановлено вчинення адміністративного злочину, передбаченого статтею 210-1 КУпАП.
Наприклад, за іншим сценарієм №309/1632/23 ТКС та СП у постанові зазначили, що проти позивача порушено кримінальну справу за вчинення адміністративного злочину, передбаченого статтею 210-1 КУпАП. У цей особливий період неналежне виконання наказу щодо повідомлення 12 призовів на строкову військову службу щодо їх оскарження до ТКС та СП. Ці дії спричинили порушення пп. 7 стор. 24 Порядку, згідно з якою виконавчі органи села, селища, міста зобов’язані повідомляти на звернення ТЦК та СП військовозобов’язаних, військовозобов’язаних, резервістів. Однак у контексті справи позивач не повідомив СП жодну з 12 осіб, перелічених у наказі ТКС. Восьмий апеляційний адміністративний суд у постанові від 21 червня 2023 року у цій справі дійшов висновку, що форма та зміст ухвали відповідають законодавству поточної епохи, в матеріалах справи відсутні ознаки того, що дії посадовця не мали адміністративного характеру. природи.
Повідомлення особи, яка бере участь у адміністративному процесі, про місце та час розгляду адміністративної скарги є обов’язковим.
Сьогодні судова практика передбачає повідомлення особи, причетної до адміністративного правопорушення, про час або місце розгляду справи про адміністративне правопорушення. Це є підставою для скасування постанови про накладення штрафу.
Строки складання протоколу про адміністративне правопорушення.
Інші обставини, на які звертають увагу суди при розгляді справи про адміністративне правопорушення, передбачені частиною третьою статті 210-1 КУпАП. Крім того, суд має керуватися умовами протоколу про адміністративне правопорушення.
Вивчивши існуючу судову практику, можна дійти наступних висновків:
- Протокол про адміністративне правопорушення повинен бути складений не пізніше 24 годин з моменту виявлення злочину.
- Порушення строку складання протоколу може бути приводом для скасування постанови про стягнення.
ВИСНОВКИ ТА ПРАКТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ:
- Ознайомтеся з порядком ведення військового обліку на підприємствах.
- Призначте когось для ведення військового обліку та надайте їм відповідну освіту.
- Частіше роз'яснювати працівникам правила військового обліку.
- Звертаємо увагу на необхідність інформування ТЦК та СП про випадки, передбачені законодавством.
Якщо на вас склали протокол про адміністративне правопорушення, уважно вивчіть його та за необхідності зверніться за правовою допомогою до кваліфікованих адвокатів. Знання чинних правил військового обліку та неухильне дотримання цих правил допоможе керівникам та юристам підприємств уникнути покарання.
Спеціалісти юридичного сервіс "Консультант", нададуть юридичні послуги для бізнесу та допоможуть в таких питаннях, як підготовка відення військового обліку нга підприємстві, при необхідності підготують документи та оскаржять штрафи накладені ТЦК, претензії боржнику, підготовка договору, підготовка контракту, перевірка контрагента, претензія боржнику, вимога боржнику, та супроводять на всіх необхідних етапах для вирішення відповідного питання.