Детальніше
юрист, 23-річний досвід роботи у сфері примусового виконання.
Порядок реєстрації товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю
Згідно до положень статті 10 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» від 6лютого 2018 р. № 2275-VIII, створення товариства починається зі зборів засновників, які після його створення набувають статусу учасників. Нормами цієї ж статті встановлює можливість для учасників укласти договір про створення товариства в письмовій формі з метою визначення взаємовідносин між ними.
Відповідно до ст. 11 Закону № 2275-VIII, установчим документом товариства є статут та визначено, що перша редакція статуту товариства підписується всіма учасниками товариства. Справжність підписів учасників засвідчується нотаріально.
У статуті товариства зазначаються відомості про:
- повне та скорочене (за наявності) найменування товариства;
- органи управління товариством, їх компетенцію, порядок прийняття ними рішень;
- порядок вступу до товариства та виходу з нього;
- облік часток товариства в обліковій системі часток товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю, що ведеться Центральним депозитарієм цінних паперів (далі - облікова система часток).
Статут товариства може містити інші відомості, що не суперечать закону.
Порядок реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань визначено Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 р. № 755-IV. Статтею 17 Закону № 755-IV визначає виключний перелік документів, що подаються для реєстрації. Строк розгляду документів, поданих для державної реєстрації, складає 24 години.
Статтею 13 Закону № 755-IV визначено, що Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем податкової служби, Пенсійного фонду, органів статистики та інших.
Відповідно до статті 25 Закону № 755-IV, проведення реєстраційної дії за відсутності підстав для відмови в державній реєстрації відбувається шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.
Статтею 28 Закону № 755-IV визначено виключний перелік підстав для відмови в державній реєстрації. Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених ст. 28 Закону № 755-IV не допускається.
Пунктом 10 ч. 2 ст. 25 Закону № 755-IV визначено, що за бажанням заявника йому надається виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Сам Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затверджений відповідним Наказом Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5.
Варто зауважити, що рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.
Строк оскарження рішень, дій чи бездіяльності реєстратора до Міністерства юстиції України становить 2 місяці з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення своїх прав, але не пізніше одного року з дня прийняття відповідного рішення, здійснення дії або бездіяльності.
Порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності у сфері державної реєстрації визначений ст. 34 № 755-IV, а також відповідним Порядком, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 р. № 1128.
Важливо! на період військогового стану порядок реєстрації юридичної особи не змінювався.
Фахівці Юридичного сервісу «Консультант» допоможуть підготувати документи та швидко та якісно вирішити такі питання, як зміна КВЕД (додавання КВЕД або видалення КВЕД), зміна адреси юридичної особи , зміна статутного капіталу юридичної особи , реєстрація торговельної марки, зміна директора юридичної особи, зміна статутного капіталу ТОВ, тощо.